-

-

Saturday, February 23, 2008

Gelombang Merah dan Biru Bakal Menggegar Bumi Sg Siput


Update - Bilik Gerakan Keadilan Sungai Siput - 23/02/08


Dr.Jeyakumar dari Parti Sosialis Malaysia (PSM) dengan sahnya akan bertanding di kerusi Parlimen Sg Siput atas tiket Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan bertanding menentang Presiden MIC, Dato Sri Samy Vellu. Ini merupakan kali ketiga Dr.Jeyakumar akan bertanding di kerusi paling panas ini.



Ketika ramai ahli dan pemerhati politik sedang membuat spekulasi mengenai siapa akan bertanding di sini,penamaan Dr Jeyakumar sekali lagi membuktikan beliau adalah calon paling sesuai, berkaliber dan berjiwa rakyat serta mampu menggugat calon kuku besi MIC kali ini. Ura-ura bekas ketua MIC tempat ini akan bertanding pada tiket bebas juga nampaknya adalah khabar angin ? setelah mendapat pengakuan sendiri dari mulutnya yang mengatakan dia tidak akan bertanding.

Dianggarkan lebih 1000 orang ahli dan penyokong PSM dan PKR akan berarak ke tempat pencalonan pada 24/02/08 untuk memberi sokongan kepada calon kita kali ini dengan satu janji gelombang merah dan biru akan membanjiri pekan Sg Siput (U) kali ini. Satu gelombang yang mampu membawa perubahan politik di bumi Sg Siput kali ini.




Suasana di bilik gerakan juga nampak sibuk tetapi gembira dengan calon kita akan hampir pastinya melawan calon Barisan Nasional dengan ‘straight fight’. Kerja-kerja kordinasi giat dijalankan di bawah kepimpinan Saudari Mohanarani , Pengerusi PSM Buntong. Semua ahli dan penyokong sedang menjalankan kerja masing-masing secara sukarela tanpa mengira siang dan malam dan ini sendiri merupakan satu kekuatan gergasi untuk kempen kita memandangkan semangat ini tidak wujud di kem lawan Barisan Nasional yang hampir semuanya bekerja untuk wang.


Kempen pilihanraya kali ini nampak lebih bersemangat dan pastinya akan melihat satu perubahan besar.

Hidup Pekerja,Hidup Rakyat


oleh:
Pemuda Sosialis

1 comment: