-

-

Thursday, February 28, 2008

Kit Siang Mahu Saras Mengundur




Pada malam 26/02/08, dalam ucapan beliau di Sg Buloh yang turut dihadiri Dr Kumar dan kem dari PKR, Saudara Lim Kit Siang memberitahu para hadirin bahawa kerusi parlimen Sg Siput ialah kerusi tradisi DAP tetapi memberi sumbangan kepada PKR untuk memberi laluan kepada DR Kumar bertanding di sini. Jadi beliau mahu Saras(tidak menyebut nama) untuk mengundur dan memberi laluan kepada DAP untuk satu lawan satu di Jelapang.

Pengumuman ini jelas memberi rasa tidak puas hati di kalangan penyokong kem kita dari PKR dan malah ada yang mengadu terus perkara ini kepada Saudara Kulasegaran yang turut hadir tetapi beliau tidak mampu memberi respons yang sepatutnya.

Kami dari kem PKR Sg Siput percaya ucapan Saudara Kit Siang tidak akan menjejaskan situasi di sini dan tidak akan ada tindakan provokasi dari pihak kami seperti tindakan tidak bertanggungjawab yang dilakukan oleh Saudara Kit Siang.

Perlu diingat di sini akan kata-kata seorang pengundi dari Jelapang bahawa ‘ sesuatu kerusi itu ialah hak rakyat untuk menentukan siapa wakil mereka dan bukannya hak satu parti’.
Hidup Perjuangan Hidup Rakyat

Pemuda Sosialis

No comments:

Post a Comment